Guillermo Oliveto
Strategist and consultant
Guillermo Oliveto is President and Founder of Consultora W, a data-based consultancy company. For 25 years, he has been an expert in microeconomics, consumption, society mood and market research. Oliveto has published four books about consumption culture, social mood, market dynamics and future scenarios.
He was President of the Argentinean Marketing Association (AAM) 2007-10 and Vice President (2003-2006 and 2011-2013). He was President of the Global Market Research Congress of Esomar, Montreal 2008, and the Latam Congress in Buenos Aires 2008. He earned his degree in Business Administration from the University of Buenos Aires.
Guillermo Oliveto
Estratega y consultor
Guillermo Oliveto es presidente y fundador de Consultora W, una empresa de consultoría basada en investigación de mercado. Desde hace 25 años, ha sido un experto en microeconomía, consumo, comportamiento de la sociedad e investigación de mercado. Oliveto ha publicado cuatro libros sobre la cultura del consumo, el comportamiento social, la dinámica del mercado y los escenarios futuros.
Fue presidente de la Asociación Argentina de Marketing (AAM) 2007-10 y vicepresidente (2003-2006 y 2011-2013). Fue Presidente del Congreso Mundial de Investigación de Mercado ESOMAR, Montreal 2008, y del Congreso Latam en Buenos Aires 2008. Obtuvo su título en Administración de Empresas en la Universidad de Buenos Aires.